Så här fungerar det
Vid ditt ev. intresse träffar vi dig gärna och helt förutsättningslöst. Informationen sker på olika sätt eftersom utgångsläget är mycket olika från person till person. Vi bokar ett första informellt möte för information åt båda håll och för att få en relation. Vi berättar om oss och du berättar det du vill om dig själv. Det som avgör nästa steg i processen är om du känner att det finns en attraktion och tillit i att ta steget till oss. Vi vill inte propagera för att vi är bättre än någon annan.
Det som avgör nästa steg i processen är om du känner att det finns en attraktion och tillit i att ta steget till oss. Vi vill inte propagera för att vi är bättre än någon annan. Om du själv inte har möjlighet att medverka vid informationen eller utformningen av din assistans, arbetar vi tillsammans med dina anhöriga eller godeman/förmyndare.
Som kund är du i hög grad med och bestämmer vilka assistenter som skall ingå i din assistans. Vi har ett nära samarbete mellan våra assistenter, arbetsledare och administration, på så sätt skapas bra relationer mellan alla i företaget. Du har själv inflytande över hur din assistans ska fungera, till exempel ger du önskemål om anställningar, utbildning, handledning, personalmöten - kontinuerligt följer vi upp dina egna tankar. Vi utformar tillsammans med dig en planering för assistansen och gör även en budget utifrån behoven och vad som finns att tillgå.
Det är viktigt att tillgodose dina behov och det kan till största delen skapas genom att assistenterna trivs med sitt arbete. Vi lägger därför stor vikt på att skapa stabila och välfungerande assistansteam med stöd för assistenten i sin roll. Ibland fungerar det bara inte - då hjälper vi dig att hitta en bättre lösning. Ett avtal är inte ett livstidskontrakt!